
به گزارش شهرآرانیوز؛ اواخر اردیبهشت شهروندی با ارسال پیامکی به ستون حرف مردم برایمان نوشت: به نرم افزار «شهر من» مراجعه کردم تا بتوانم به کمک این نرم افزار بلیت مترو تهیه کنم، اما وقتی قصد خرید بلیت داشتم، در کمال تعجب مشاهده کردم که نرم افزار، قیمت بلیت را معادل ۳ هزار تومان برآورد کرده است. پیگیری کنید که چرا باید عدد ریالی هزینه بلیت مترو، زمانی که از طریق من کارت شارژ میکنیم، با زمانی که قرار است از نرم افزار استفاده کنیم، هزار تومان تفاوت داشته باشد.
این شهروند در ادامه گلایه خود افزود: این درحالی است که همیشه بر استفاده از بستر الکترونیک برای انجام امور خدماتی و شهری تأکید میشود، آیا این تفاوت ریالی آن هم برای استفاده از بستر الکترونیک، منطقی است؟
شهروند دیگری در تماس با تحریریه صدای مردم گفت: از حدود یک سال قبل و به دلایل مختلف، عرضه من کارت در سطح شهر کم شده است. در همان تاریخ متولیان امر همه را تشویق کردند تا از طریق گوشی و نرم افزار شهر من برای خرید بلیت مترو اقدام کنند. در آن زمان، تعداد زیادی از شهروندان از این فرصت الکترونیک استفاده کردند و اتفاقا ایده خوبی بود. اما پیگیری کنید چرا قیمت بلیت مترو در نرم افزار شهرمن، هزار تومان از مبلغ واقعی یعنی شارژ من کارت ببیشتر است؟
این شهروند هم در اردیبهشت گذشته تأکید کرده بود: بهای خرید بلیت مترو در نرم افزار شهرمن ۳ هزار تومان است.
همان زمان برای پیگیری این مطالبه شهروندان، پاسخی که روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد داد، از این قرار بود: «محاسبه عدد ریالی بلیت مترو در سامانه «شهرمن» برپایه قوانین بالادستی است.در این زمینه نیز باید به این نکته اشاره کرد که دلیل این اختلاف، مصوبات سالهای قبل شورای اسلامی شهر مشهد است. در متن مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد این چنین تأکید شده است که به جز من کارت، بلیتهای کیو آر باید مبلغشان معادل ۳ هزارتومان محاسبه شود».
هم زمان با پیگیری شهرآرا و انتقال این مسئله به کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، نمایندگان مردم در پارلمان شهری نیز پیگیری و رفع این اختلاف ریالی را به شهروندان وعده دادند.
درنهایت و با گذشت چندین روز از آخرین ماه بهار، خواسته مردم اجابت شد و با پیگیری شهرآرا بلیت ۲ هزار تومانی برای سفر با مترو در نرم افزار شهرمن به بار نشست.